Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Tirza

20 December 2015 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

Daar is die dan: mijn laatste reisverslag!

Na Koh Chang reis ik, helaas met de nachtbus, door naar Koh Tao. Echt lekker slapen lukt niet want om 03:00 uur moeten we overstappen op een huifkar die ons rond 03:30 uur afzet bij de haven. Heeft er ooit iemand gehoord van een boot die vertrekt rond die tijd? Nee? Inderdaad.... de eerste boot vertrekt om 07:00 uur dus dat is een aardig lange zit op houten bankjes. Koh Tao is daarin tegen wel een gewel
dig eiland! Een eiland waar alles draait om duiken. Ik spreek daar af met een jongen die ik nog ken van Vietnam en we boeken samen de duikschool. Ze laten er geen gras over groeien en we moeten ons meteen eind van de middag melden voor de theoretishe cursus. Weer terug de schoolbanken in en 's avonds huiswerk maken en leren. Ik zit in een cursus met allemaal Engelse mensen en vind het erg moeilijk om het allemaal bij te benen. Gelukkig is de instructeur uit Zuid-Afrika dus kan hij soms wat woorden voor me vertalen. De volgende dag ook weer theorie les en 's middags het zwembad in voor wat oefening. Dag 3 gaan we echt de zee op en maken we 2 duiken van 45 minuten. Het is zo gaaf om te doen! In de middag hebben we ons examen en die haal ik zonder fouten! (Daar kunnen die Engelse nog wat van leren!) Duiken maakt je erg moe dus verder heb ik weinig tot niks gezien van het eiland. De laatste dag maken we nog 2 duiken waarbij we na onze laatste duik officieel onze PADI open water cursus hebben afgerond. Ik mag nu duiken tot 18 meter! 'S avonds eten en drinken we gezellig met het hele cursus groepje en besluit ik voor mijn adventure cursus te gaan. De volgende dag maak ik nogmaals 3 duiken waarvan 1 duik in de avond. Het is super leuk om in het donker te duiken en als je alle lichten uitdoet zie je de plankton super goed! Na deze dag mag ik officieel tot 30 meter duiken!

Na Koh Tao reis ik door naar Krabi. Al eerder heb ik Belle ontmoet, een Nederlands meisje die dezelfde studie en stages heeft gedaan als ik (hoe toevallig is dat?), maar toen kwamen onze routes nog niet overeen. Nu spreek ik weer met haar af in Krabi! Krabi is een super leuke plek met veel winkeltjes en stranden. We bezoeken 1 van de mooiste stranden ter wereld, kajakken en slaan souveniers in!

Na Krabi reizen we door naar Koh Lanta. Onze aardige tuktuk chauffeur smeert ons een lekker hostel met zwembad aan en we gaan daarmee akkoord. We boeken een boottrip waarbij we langs 3 mooie eilanden gaan en kunnen snorkelen. Het weer is super mooi op de eilanden maar één keer per dag komt het met bakken uit de lucht vallen waarbij de straten meteen onder lopen! Verder is het zuiden van Thailand meer vakantie dan echt backpacken.

Onze volgende bestemming is Koh Phi Phi, het feesteiland van Thailand. Belle en ik ontmoeten, al zoekend naar een hostel, een Frans meisje waarmee we uiteindelijk een privekamer delen. Het is misschien heel erg om te zeggen maar ik heb eigenlijk vrij weinig gezien van Koh Phi Phi. Het is een klein eiland waar geen verkeer is. Alles is te lopen. 'S avonds zijn er vuurshows en grote feesten op het strand, waardoor ik dus overdag op bed heb gelegen haha! Na 4 nachten feesten was het dan ook wel mooi geweest en zijn we verder gereist naar mijn laatste bestemming: Phuket.

Phuket is het grootste eiland in het zuiden van Thailand en wij kiezen ervoor om naar Patong te gaan. In Patong zijn vooral veel Russen die hier alleen maar komen om bruin te bakken op het strand. Gelukkig is dat ook mijn planning dus heb ik de goede plaats uitgekozen. Gisteravond zijn Belle en ik uit geweest en hebben er weer een gekke avond van gemaakt..... we stonden te proppen voor een bar waar we zelf maar 1 drankje hadden gedronken. De baas vond het helemaal geweldig en als beloning (ookal hebben we amper mensen binnen gehaald) kregen we gratis shots!

Hoewel ik Thailand al erg duur vond vergeleken met Vietnam, is het zuiden van Thailand helemaal duur! Alcohol is sowieso dezelfde prijs als in Nederland en overnachtingen en eten zijn bijna dubbel de prijs geworden. De laatste maand is echt voorbij gevlogen ondanks ik weinig heb ondernomen. Aan het begin had ik het er erg moeilijk mee om contacten te maken en miste ik mijn vertrouwde leventje in Nederland. Gelukkig is dat 180 graden gedraait en heb ik toch nog een toptijd gehad! Ik zal waarschijnlijk nooit meer alleen een lange reis maken maar ik ben super blij dat ik het gedaan heb!

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhalen en tot heeeeeeeel snel in Nederland!

Liefs!

• 20 December 2015 - 12:40

Anne:

Ik heb zeker genoten van al je verhalrn Tir! Gelukkig ben je weer een beetje in een feestritme gekomen zodat je niet achter blijft in de bron

• 20 December 2015 - 13:34

Oma En Opa Woltjes:

We hebben inderdaad genoten van je verslagen!Je hebt echt talent!Advies:Bundel je verslagen en zoek in Nederland een uitgever. Je reisverslagen kunnen rechtstreeks opgenomen worden in een reisgids,(b.v.Lonely Planet)
    Van de opbrengst kun je dan t.z.t. met Mats een leuke reis maken!
    Geniet nog even van de laatste dagen in Thailand!
    De beste wensen,lieve groeten,een veilige terugvlucht en een behouden thuiskomst!
    Tot dinsdag!!Oma en Opa Woltjes

• 20 December 2015 - 19:07

Bea:

Mooie afsluiting Tirza. Fijn dat je weer onze kant op komt. We hebben je gemist. Wel gelukkig Door je verslagen, appjes snapchats veel meegekregen van je avonturen. Geweldig om te lezen hoe je al k es beleeft. Een hele goeie reis en welcome back in Holland

• 20 December 2015 - 20:23

X

• 22 December 2015 - 00:08

Tantie Lucia:

Nog even heerlijk net je laatste verslag gelezen! Wat heb jij een hoop gedaan en beleefd! Daar kan je inderdaad voldaan op terugkijken want het is een ervaring voor de rest van je leven! En een prachtige herinnering natuurlijk! Het is niet te geloven dat je er morgen alweer bent! Dat zal een hele omslag voor je worden maar ik ken iemand die heel blij is ;) tot gauw schat! ♡

• 22 December 2015 - 21:02

Hanneke:

Zo is het maar net Tirza.......
    En nu weer in het grijze kikkerlandje.