Lang Leve Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Lang Leve Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Lang Leve Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Tirza

28 November 2015 | Thailand, Chiang Rai

Lieve allemaal,

Weer even een update vanuit Thailand! 

Na Chiang Mai reis ik nog een stukje meer door naar het noorden, naar Chiang Rai. Het hostel wat ik heb geboekt is een schot in de roos, heerlijke bedden (zijn hier over het algemeen heel hard namelijk!), een keuken wat ook wel eens lekker is na 5 weken buiten de door eten, een zwembad en stortdouches. Ik besluit met de lokale bus richting de witte tempel te reizen. Ik geloof de Thaise buschauffeur op zijn woord en stap in zonder een kaartje te kopen. Zelfs voor mijn korte beentjes is amper ruimte tussen de stoelen en het is stikheet! Nadat de bus is gaan rijden komt er een Thais vrouwtje geld innen en ik betaal wel €0,50 voor mijn busrit. Na ongeveer 20 minuten komt het Thaise vrouwtje me halen en zegt dat we bij de witte tempel zijn aangekomen; ik word gedropt langs de snelweg en mag het verder zelf uitzoeken. Ik loop 10 minuten de verkeerde kant op maar na een half uur heb ik het dan toch gevonden! De witte tempel, in 1 woord prachtig. Ik ben meer van het motto: "Heb je er 1 gezien, heb je ze allemaal gezien" maar daar valt deze zeker niet onder! Op de terugweg word ik, na 15 minuten langs de snelweg te hebben gestaan, opgepikt door een veel grotere en mooiere bus maar hij vraagt dezelfde prijs dus dat zal dan wel goed zijn, toch? En ja hoor, ik word weer keurig gedropt op het busstation! Een hele aparte manier van reizen maar zo leuk en spannend! 'S avonds ontmoet ik een leuk groepje backpackers waarmee ik ga eten op de night markt. Het busstation is omgetoverd in een leuke markt met veel souveniers en lekkere eettentjes. De volgende dag huur ik met dat groepje een scooter en gaan we de bergen in. Eerst langs "hot springs", een super heet bad met mineralen erin. Het is even zwaar om door te komen maar daarna is het super lekker én goed voor je lichaam. Na de hot springs rijden we door naar een waterval. Eerst uiteraard weer een wandeltocht door de jungle maar aangekomen bij de waterval was dat het ook meteen weer waard. Ik blijf deze keer wel 4 nachten op 1 plek maar dan is het toch echt tijd om door te reizen....

Door naar Pai. Tja, wat zou ik daar eens van zeggen.... op aanraden van wat andere reizigers heb ik het Circus school hostel geboekt. Bij aankomst word ik ontvangen door een soort Pippi Langkous die me mijn kamer laat zien: een uit elkaar gevallen bamboehut waar je door de vloer kan kijken, veel te veel bedden in een te kleine ruimte, bamboebedden met dunne matrasjes maar die zijn al zovaak gebruikt dat je alsnog op het bamboe ligt en een klamboe met allemaal gaten erin. Verder is Pai een super leuk, romantisch dorpje met ook weer elke avond een leuke markt. Omdat Mats vast niet opeens voor m'n neus zal staan in dit romantische dorpje besluit ik, na een dagje heerlijk aan het zwembad te hebben gelegen, alweer door te reizen. Ik wil doorreizen naar Sukhothai maar dat gaat helaas niet op 1 dag dus verblijf ik weer een nachtje in Chiang Mai. Ik bezoek 's avonds de night bazaar, een mega grote bazaar waar je in kan verdwalen! Je kijkt je ogen echt uit, zoveel mensen, zoveel souveniers, zoveel eten! Afdingen gaat me steeds beter af. Ookal is het al zo goedkoop; het hoort erbij!

Voor €5 reis ik 6 uur met de bus naar Sukhothai. Na 5 uur zie ik dat mijn tas uit de bus word gegooit bij een stop dus ik spring zelf ook uit de bus en vraag aan de buschauffeur of dit is waar ik moet zijn. Hij begrijpt het allemaal niet, stapt in z'n bus en rijd weg. Natuurlijk is dit niet waar ik moet zijn en ik mag zelf vervoer regelen naar de volgende busstop. Een soort van huifkar pikt me op langs de weg en die weet gelukkig wel raad met me! Als ik dan op de goede plaats van bestemming ben probeer ik een hostel te scoren maar die blijken niet te bestaan hier dus boek ik een guesthouse met eigen slaapkamer, douche en wc! Na 6 weken is een beetje privacy ook wel eens heerlijk! De volgende dag pak ik een fiets van het guesthouse en fiets in totaal 30km om het Sukhothai historisch park te bezoeken. Het historisch park bestaat uit verschillende vervallen tempels wat erg mooi is om te zien.

Na Sukhothai reis ik terug naar Bangkok. Omdat ik de vorige keer alleen maar ziek in bed heb gelegen, word het nu tijd om iets van de stad te gaan bekijken. Het is weekend dus ik wil graag een van de grootste weekend markten van de wereld bezoeken. Ik wacht bij een busstop voor bus 524 maar na een tijdje heb ik door dat die waarschijnlijk niet bij deze busstop stopt. Ik vraag aan een andere toerist of hij misschien ook wacht op de bus naar de markt maar dat was niet zo. Ondanks dat klinkt de weekend markt hem beter in de oren dan zijn eigenlijke plannen dus hij vraagt of hij met me meemag. Tuurlijk! We lopen langs het hostel om te vragen waar we dan wel op de bus moeten wachten en pikken daar nog een andere jongen op die ook wel graag meewil. Leuk! De weekend markt is echt mega groot en ze verkopen er echt alles wat je maar kan bedenken! Voor de volgende dag heb ik de "Co van Kessel" fietstour geboekt. Elke Nederlander die ik heb gesproken tijdens mijn reis zegt: DOEN! Co is inmiddels overleden dus het word nu gerunt door Thaise mensen. Ondanks dat weet de tourleider alles wat je moet weten voor een fietstour in het Nederlands: linksaf, rechtsaf, kijk uit voor hondenpoep op de stoep, snel snel snel en achter elkaar fietsen. Je fietst dwars door markten, chinatown en de kleinste steegjes van Bangkok, ziet mooie tempels en krijgt typische Thaise lekkernijen (en proeven is verplicht!).

Na Bangkok reis ik door naar Koh Chang. Het was geen eiland die op mijn planning stond maar ik ga langs bij Joanne, een collega van KLM die hier stage loopt. Het is heel leuk om elkaar weer te zien en heel fijn om lekker een bekende om me heen te hebben! We huren een scooter voor 2 dagen en Joanne laat me alle mooie plekjes van het eiland zien! Nadat we, in de middle of nowere, naar een waterval zijn geweest, blijkt Joanne haar achterband lek te zijn. Na 15 minuten te hebben gewacht, houden we de eerste de beste Thai aan die voorbij komt en laten hem de band zien. Hij spreek geen engels maar zegt iets in de trand van "car". Op goed vertrouwen wachten we en daar komt hij aangereden met een auto. Hij laadt de scooter in en brengt Joanne naar de dichtsbijzijnde garage. Thaise mensen zijn zo ontzettend lief hier! Voor we hem kunnen bedanken springt hij alweer in zijn auto en rijd weg. Alsof het de normaalste zaak is om dit voor iemand te doen! Op 25 november staat er een full moon party gepland! Het is een super leuke avond op het strand met veel bier, vuurwerk, glow in the dark verf en vuurshows!

Met nog maar 3 weken te gaan is het aftellen echt begonnen! Ik heb het naar m'n zin hier en het lijkt erop dat ik steeds meer begin te wennen aan het backpackersleven en contacten maken (lekker traag van begrip dus....).
Ik ben wel een wat luxere backpacker geworden door de weken heen, waar ik aan het begin van mijn reis alles op de goedkoopste manier wilde en het me niet uitmaakte hoelang ik dan met mijn backpack moest slepen..... betaal ik nu lekker wat extra zodat ik voor m'n hostel word opgehaald en voor m'n nieuwe hostel word afgezet. Die backpack begint me te zwaar te worden, hihi.
Thailand is qua natuur een mooi land maar kan niet tippen aan Vietnam. Daarentegen zijn de stranden wel veel mooier hier!


Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn verhaal!


Liefs, Tirza 


  • 28 November 2015 - 15:08

    Simone:

    Super verhaal weer Tir, wat kan je toch heerlijk schrijven! Nog 3 weekjes genieten & zo te lezen gaat dat je steeds beter af. Veel plezierr ❤️❤️

  • 28 November 2015 - 15:24

    Anne:

    Lieve tir! Thailand klinkt echt super mooi door je vehalen. Ben echt benieuwd hoe de fullmoon party was! We zullen vanavond tijdens fauve dr party aan je denken en als je terug bent maken we een eigen party. Veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel! Kus

  • 28 November 2015 - 20:00

    Oma En Opa Woltjes:

    Lieve Tirza,
    We zijn weer heel blij met dit prachtige verslag!Iedere dag een nieuw avontuur.Geniet nog maar even,want voor je het weet is het voorbij!Beleef de komende tijd je avonturen als een slak!
    Rob schreef ons een paar weken geleden:"Beter een slak op de goede weg,dan een haas op de verkeerde."
    Geniet daarom de tijd,die nog rest in Thailand met volle teugen en wees blij en dankbaar,dat je dit alles kan en mag meemaken.
    Uit je verhalen blijkt trouwens,dat het kiezen van Zuid-Korea en Thailand een schot in de roos is en je dingen hebt gezien,waarvan wij alleen maar kunnen dromen!
    De ontvangen foto's tonen trouwens ook een prachtig beeld van deze boeiende reis!
    Nog heel veel genoegen tijdens de weken,die nog resten.
    We beginnen je nu echt te missen en zien vol spanning uit naar je terugkeer!
    Bundel je boeiende verslagen en probeer z.s.m. een uitgever te vinden,als je terug bent.
    Lieve groeten van Oma en Opa Woltjes.

  • 29 November 2015 - 12:35

    Iris:

    Hoi Tirza,

    Wat ben je toch een stoere meid zeg. Vreselijk dat je uit zo'n bus gezet wordt en dan maar moet zien wat je doet. Bah! Ik vind de trein naar Amsterdam al een uitdaging. Regelmatig benoem je dat je alleen bent. Weet dat op dit moment al 7762 personen je dagboek gelezen hebben. Dat zijn dus allemaal mensen die vanuit hun veilige huis zitten te lezen terwijl jij toevallig alles live meemaakt. Lees ik dat opa en oma foto's ontvangen? als ik op 'foto's' klik, krijg ik een vreemde vent te zien die me uitdaagt om lid te worden van Vodafone? nou ja, ik krijg vast nog wel eens de plaatjes te zien van de witte tempel en van de doorzichtige bamboe vloer. En naar de foto van 'een slak' op een scooter ben ik ook erg benieuwd. Dag lieve Tir, geniet van de laatste weken en bedenk....dat als je weer thuis bent, je deze avonturen toch gaat missen. Kus.Iris

  • 29 November 2015 - 20:42

    Marith:

    He zussie,

    Wat een heerlijk verhaal weer! Maar waar zijn de details over the full moon party? hi hi

    Ik reageer een beetje laat maar was het hele weekend op pad!
    Geniet van je laatste weekjes.

    Dikke kus X

  • 29 November 2015 - 21:49

    Gerda:

    Hey buurmeis ,

    Wat een leuk verhaal zeg.
    En wat gaat de tijd snel zeg nog maar drie weken...
    Geniet er lekker van !!!


  • 29 November 2015 - 22:08

    Fauve:

    Mega trots op hoe je dit allemaal doet! Buffel nog maar even door, volle bak genieten en dan snel weer terug komen, want je word gemist!!!!!

    En vooral deze leuke verhalen blijven schrijven!!!

  • 29 November 2015 - 22:44

    Hanneke:

    Lieve Tirza,

    Wat een fantastisch verhaal heb je weer geschreven. Al die belevenissen en steeds ben ik benieuwd hoe het afloopt.......gelukkig goed. O, wat zal het straks saai worden......Maar zover is het nog niet. Geniet van de mooie dingen en schrijf veel op, zodat je straks kunt nagenieten!
    Heel veel plezier en neem 't er maar lekker van. Met de opbouw in luxe gaat het in ieder geval goed.

    Dikke kus vanuit De Meern, liefs tante Hanneke

  • 30 November 2015 - 09:15

    Tantie Lucia:

    Oh lieverd, wat een heerlijke verhalen weer!
    Het is gewoon of we het in een film voor ons zien gebeuren!
    Maar dat je over ruim drie weken gewoon alweer thuis bent!
    Time flies!! Nu je dan toch de smaak te pakken hebt: dubbel en dwars genieten!
    Het weer hier is saai dus je zit echt goed daar!
    Nog heel veel plezier lieve nicht want het is een geweldige ervaring!
    Dikke knuffel van ons hier! X

  • 30 November 2015 - 14:28

    Tante Jetsche En Oom John :

    Hoi Tirza ,
    Geniet van je verslagen die ik via Facebook (Maritt) meelees.
    Wat een avonturen beleef jij.
    Fijn dat dit allemaal kan, in onze tijd was dit er toch veel minder.
    Dus geniet maar heerlijk, en dat doe je lees ik in je reisverslagen.
    Leuk om allemaal jongelui te ontmoeten die ook de wereld verkennen.
    Nou meiske tot het volgende verslag, en geniet maar lekker.

  • 30 November 2015 - 19:44

    Lotte:

    Tir, je verhalen zijn allemaal echt super leuk om te lezen!
    Leuk wat je allemaal mee maakt en hoe het daar allemaal gaat.
    Geniet van je laatste weken daar!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 12426

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: