Bye bye Vietnam, hallo Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Bye bye Vietnam, hallo Thailand! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Bye bye Vietnam, hallo Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Tirza

11 November 2015 | Thailand, Chiang Rai

Lieve allemaal,

Mijn vorige verslag schreef ik vanuit Nha Trang, een toeristische trekpleister voor veel te dikke, witte, dronken Russen. Na een dagje strand had je ook wel alles gezien daar dus de volgende morgen meteen doorgereisd naar Dalat.

Dalat, een plaatsje in de bergen. Zoe en ik hadden van te voren al het Dalat Family Hostel geboekt en toen we aankwamen stond "mama" ons al op te wachten. We werden onder luid geschreeuw en getrommel ontvangen en kregen dikke knuffels en kussen van mama. Dat het echt als 1 grote familie gezien word, werd wel duidelijk bij het betreden van de kamer. In plaats van 4 losse stapelbedden, waren hier alle stapelbedden aan elkaar gemaakt waardoor je met z'n alle in 1 groot bed ligt. Ik hou er niet eens van om met mijn eigen broer of zus in een bed te slapen, laat staan met vreemde! Ik gier snel het plekje naast de muur om de pijn wat te verzachten. Om 17:00 uur verzamelt iedereen om aan 1 grote lange tafel te gaan eten. Mama staat de hele dag in de keuken en er is eten in overvloed. De sfeer is top!! De volgende dag ga ik "canyonning" doen. De dag bestaat uit een wandeling door de jungle, glijen van een rots, abseilen van een waterval van 25 meter, springen van rotsen van 7 en 11 meter en als laatste nog een keer abseilen! Grenzen zijn weer verlegd en het was een hele geslaagde dag!

Na Dalat reis ik door naar Mui Ne. Ik beland op een 6 persoonskamer met 5 dronken Australische vrienden. Het is een grote zooi in de kamer maar zodra ze merken dat er een meisje de kamer betreed worden alle spullen snel onder het bed geschoven en word de zonnebrand(tenminste ik hoop dat het zonnebrand was...) van de vloer geveegd. 'S avonds ga ik uit met Zoe, Stefanie en de jongens waarmee ik naar Mui Ne ben gereisd. Bij thuiskomst gaat het feestje nog even door in de kamer met mijn gestoorde kamergenoten. Ik doe maar gewoon leuk mee dan gaat het vast sneller voorbij! In Mui Ne heb ik de zandduinen bekeken met zonsondergang en verder heerlijk bruin gebakken aan het zwembad.

En dan is het alweer tijd voor de laatste bestemming in Vietnam: Ho Chi Minh City. De bestemming waarvan ik hoopte dat die niet zou aanbreken, een veel te grote, drukke stad. Met wat meer backpackers ervaring kan ik hier wat beter landen en bezoek ik het "war museum", wat erg indrukwekkend was! Het is dat weekend halloween en dat besluiten we met heel het hostel te gaan vieren. De stad is 1 grote chaos, een soort koningsdag in Nederland maar dan x 10. Hoe leuk die avond was hoef ik hier dus vast niet uit te leggen!
2 dagen voor m'n vlucht krijg ik een mailtje dat mijn vlucht geanulleerd is en ik pas een dag later vlieg. Met een extra dag in deze mega stad ga ik met wat mensen uit m'n hostel naar het waterpark en dan zit mijn eerste maand er écht op....

Vietnam, het land waar alles kan, de scooter hetzelfde is als de fiets in Nederland, bier goedkoper is dan water, alle belangrijke gebouwen de kleuren van de vlag hebben, de hostels meer regels hebben dan het verkeer, kuddes dieren los op de weg lopen, er geen politie bestaat, het altijd ruikt naar uitlaatgassen, 30.000 dong maar €1 waard is maar ook het land waar ik me gelukkig, verdrietig, blij, alleen en trots heb gevoeld, leuke mensen heb ontmoet en gave dingen heb mogen meemaken.
Vietnam, of je was wat ik er van verwacht had weet ik niet maar wat was je leuk!

En dan door.......

Thailand! Het land waar deze reis allemaal om te doen is! Zodra ik mijn bed in het hostel heb bereikt, word ik ziek. Met flinke griep lig ik dik 4 dagen in bed en als daar ook nog een blaasontsteking bij komt kan ik het ziekenhuis niet meer vermijden. (Ze kennen hier geen huisarts) Het ziekenhuis wil me het liefst voor een nachtje opnemen maar ik dring net zolang aan tot de dokter het zat is en me laat gaan met wat medicijnen. Gelukkig!

Zodra ik me weer beter voel vlucht ik weer uit de stad en reis door naar Chiang Mai. Ik betaal het dubbele als in Vietnam voor de sleeping bus en krijg vervolgens een bus met gewone stoelen. Nog net wel een kussen en dekentje maar zo zie je maar weer hoe snel je gewend raakt aan gekke Vietnamese gewoontes. Na een lange nacht en een ochtendnap in het hostel ga ik met 2 kamergenootjes een mooie tempel op een hoge berg bezoeken. De volgende dag ga ik doen waarvoor ik afgereisd ben naar Chiang Mai.... olifanten verzorgen! 'S morgens vroeg word ik opgehaald om met een jeep richting het olifantenpark te gaan. Daar aangekomen mogen we eerst de olifanten te eten geven, daarna dompelen we ze onder in modder om ze vervolgens schoon te schrobben. Het was een hele bijzondere dag en wat zijn olifanten lieve dieren!

Vandaag ben ik doorgereisd naar Chiang Rai. Nog een stukje meer naar het noorden. Thailand bevalt tot zover goed. Het is hier allemaal een stukje duurder (maar nogsteeds geen geld natuurlijk...) en een heel stuk toeristischer. Het is bijzonder om het boeddhisme van zo dichtbij te zien. 'S morgens vroeg zijn de straten gevuld met monniken die bij sommige huizen stoppen om een soort van gedoopt te worden. Vandaag in de bus maken alle locals een buigend gebaar met hun handen samen richting sommige tempels waar we voorbij rijden. Heel vreemd om te zien!

Ik ga als een speer door de landen heen en blijf gemiddeld maar 2 nachten op een plek. Zodra ik alles gezien en gedaan heb wat ik wilde doen is er voor mij geen reden meer om ergens te blijven. Ondanks ik veel mensen ontmoet, zou ik graag iemand ontmoeten waar ik wat langere tijd mee kan optrekken om de eenzaamheid wat af te nemen en het plezier groter te maken! Hopelijk ga ik daar ook wat rustiger aan van doen anders ben ik binnen no time thuis! (En dat willen we niet.....)

Vooral blijven reageren want dat is heel leuk om te lezen! (Ja ook voor de mensen die stiekem lezen en niet reageren hihi)

Heel veel liefs uit Thailand!


  • 11 November 2015 - 16:15

    Marith:

    Wat een leuk verhaal weer zussie! En dat van dat mega bed haha, echt iets voor jou!
    Met wintersport wil je niet eens met mij in 1 bed....en dan nu dit!! Hahah!

    Kusjes X


  • 11 November 2015 - 16:17

    Sanne:

    Wauw Tir, heerlijk verhaal! Krijg van sommige stukjes wel een beetje kippenvel hoor! Geniet nog van je reis en ik kan niet wachten tot je thuis bent

  • 11 November 2015 - 18:02

    Jeannette:

    Dag liefje, ik geniet weer van je verhaal en de manier waarop je het opschrijft. Ik hoop voor Mats dat het beddenverhaal niet voor hem geldt:) Niet te snel overal doorheen hoppen, ook de tijd nemen, juist dan aard je misschien wat beter. Grote steden niets voor jou, gelukkig is Leiden een dorp, haha . Vergeleken mrt Bangkok is dat natuurlijk ook zo.
    En door................love you!
    X Mama

  • 11 November 2015 - 18:39

    Simon:

    Lieve Tirr,
    Wat kan je toch heerlijk schrijven! Ik ben blij om te lezen dat je zoveel leuke dingen meemaakt en doet. Ik hoop alleen niet dat het te leuk wordt en je er langer over gaat doen want wij hier willen je wel weer thuis hebben!!!! We missen je tirrie, maar doe vooral alles wat je nog wilt doen en geniet er van!

    Dikke kussss
    Simon (e)

    Ps. Wij reageren natuurlijk niet omdat we erg teleurgesteld zijn dat onze lieve brieven nooit aan bod komen in je verhalen :p

  • 11 November 2015 - 20:17

    Britt:

    Hooi Tir!

    Zo te lezen gaat alles helemaal lekker daar! De tijd gaat altijd te snel dus vergeet niet te genieten van alles om je heen. Leuk dat je de Olifanten echt mocht verzorgen voor een dag, dat moet een geweldige ervaring zijn geweest! Als je zoveel doet heb je haast geen zin om een verhaal te schrijven. Nog heeeel veeeeeel pleier de komende tijd!

    Liefsss,

    Britt en Steef

  • 11 November 2015 - 20:56

    Jeannette Bosscha:

    Lieve Tirza, wat een heerlijk verhalen. Van de eerste werd ik een beetje verdrietig van maar ze werden steeds leuker. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes Jeannette

  • 11 November 2015 - 23:35

    René :

    Hoi Tir, je hebt je draai aardig gevonden daar. wat een leuk verhaal Weer Geniet er maar lekker van want de tijd gaat snel benut haar wel. ( Uitspraak van mijn moeder ) Een dikke kus van mij!

  • 11 November 2015 - 23:51

    Bea:

    Hoi lieve Tirza wat heb je weer een mooi verslag geschreven. Talentje. Wat heb je al veel ervaringen opgedaan. Ik heb gehoord dat het komende familie weekend iedere familie 1 groot bed krijgt. Maakt jou niet meer uit toch

  • 12 November 2015 - 11:13

    Susan:

    Wat een leuke verhalen weer Tir! Zo te zien heb je het naar je zin, maar typisch jij dat je niet stil kan zitten! Geniet er van schat xx

  • 12 November 2015 - 12:57

    Anne :

    Tuurlijk willen we wel dat je snel thuis bent dus hophop alles bekijken

  • 12 November 2015 - 13:02

    Anne:

    Omg bijna mijn hele reactie is niet geplaatst! Dus nog een keer: Nee hoor tir als ik jou was zou ik er lekker lang over doen! Je bent wel een avonturiertje met al je rotsen beklimmen en andere gekke dingen. Super tof! Ik ben benieuwd wat voor dingen je nog meer mee gaat maken in Thailand dus blijf vooral je mooie reisverhalen schrijven en dan beloof ik te blijven reageren ;)

  • 12 November 2015 - 18:27

    Mats:

    Heeeeeeeeeeeej liefste lieverd!

    Al die tijd was ik een anonieme lezer

  • 12 November 2015 - 18:30

    Mats:

    Pffffff helft niet geplaatst.

    Vervolg: Maar zoals je weet ben ik helemaal gek van je verhalen!!
    Je kan het zo heerlijk op jou manier vertellen!

    Verder wilde ik eigenlijk nog maar één woord zeggen: GENIET!

    Kusjes

  • 12 November 2015 - 19:11

    Bea:

    Hoi tirza ook mijn reactie was niet helemaal compleet. Ook een deel weggevallen. Ziet er super uit. Geniet ervan.

  • 12 November 2015 - 19:17

    Tirza:

    Lieve mensen, jullie reacties komen wel heel binnen op mijn mail dus niet nodig om het 2x te schrijven! X

  • 12 November 2015 - 22:33

    Henk:

    Hé Nichtje,

    Weinig tekst maar ik volg je hoor.
    Op Spectra deel ik je ervaringen en de groetem vam heel udlaen.

    Saluti

  • 12 November 2015 - 22:36

    Henk:

    Dikke vingers??

    Dit is de goede tekst;

    Weinig tekst maar ik volg je hoor.
    Op Spectra deel ik je ervaringen dus de groeten van heel oudlaen.

    Saluti

  • 13 November 2015 - 00:19

    Melissa:

    Lieve Tir,

    Wat een heerlijke verhalen schrijf je toch, hoor het je zo zeggen!
    Geniet maar lekker daar en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Ben trots op je!!

    Veel liefs xxx


  • 13 November 2015 - 22:42

    Seije Woltjes:

    Lieve Tirza,
    We zijn weer onder de indruk van je prachtige verslag.Je hebt echt talent!En wat heb je veel beleefd in een relatief korte tijd.We leven met je mee en hopen van harte,dat je iemand ontmoet met wie je samen kunt optrekken gedurende het vervolg van je reis!
    Pas goed op je zelf en neem de nodige veiligheidsvoorschriften in acht!
    Heel fijn,dat we ook vele foto's mochten ontvangen,die een wat konkreter beeld van je belevenissen geven!
    We zijn nog steeds heel trots op je,mede omdat je de reislust en het doorzettingsvermogen van de familie hoog houdt!
    Vanuit een regen- en stormachtig Holland wensen we je veel gezondheid en geluk toe om deze avontuurlijke reis tot een goed einde te brengen onder het motto:"Wie menige verre reizen maakt,heeft heel veel te verhalen."
    De beste wensen en lieve groeten van Oma en Opa Woltjes.

  • 14 November 2015 - 19:52

    Hanneke:

    Lieve Tirza,

    Wat een lef heb jij en wat maak je veel mee.
    Hopelijk vind je snel een maatje!
    We genieten van je belevenissen. Dikke kus.

    Liefs tante Hanneke

  • 15 November 2015 - 13:35

    Tantie Lucia:

    Jouw blog link was ineens foetsie maar net weer je prachtige en hilarische reisverslag gelezen! Maarre... je hebt de tijd hè haha!! Je gaat er in notime doorheen zo te lezen!!! Kijk en natuurlijk vinden we het heel gezellig als je erbij bent met Sinterklaas maar ja, de lootjes zijn reeds verdeeld liefje dus tja... ga jij, nu je daar toch bent, nog maar heel veel zien en beleven!! En laat ons nog maar levendig genieten van al je verhalen! Je doet het hartstikke goed en het is op velerlei vlakken een ervaring voor je leven! Heel veel (reis) plezier en wie weet tegen wie je nog aanloopt! Dikke knuffel vanuit Maarssen waar het stormt en regent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 12442

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: