Cyprus, here we are! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Cyprus, here we are! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Cyprus, here we are!

Door: tirzacyprus

Blijf op de hoogte en volg Tirza

12 Februari 2012 | Cyprus, Paphos

Na een mooi spandoek, wat knuffels en kussen gingen we dan echt richting Cyprus! Al snel was iedereen het verdriet te boven en de sfeer zat er goed in! Na een reis van meer dan 12 uur, kwamen we aan in Cyprus. Iedereen werd naar hun eigen hotel gebracht.. De meiden die in een andere stad gaan werken krijgen hier ook ‘’training’’, dus die zijn ook nog even in Paphos. We meldde ons bij de receptie en kregen een brief van de manager. We moesten de volgende dag om 9.45 bij de receptie staan voor een algemene meeting met de man die dit alles voor ons heeft geregeld. We kregen nog wat eten en gingen naar onze kamer. Koffers half uitgepakt en op naar bed, we waren doodmoe…
De volgende morgen begon alleen wat minder, we vroegen waar we konden ontbijten en dát had ik beter niet kunnen doen! OH-MY-GOD, is dit echt waar? We moesten door allemaal ondergrondse doorgangen en kwamen in het ‘’Staff-restaurant” (oftewel, een vies, oud, kamertje met voedsel op de muren, het stinkt er ENORM en het plafond komt bijna naar beneden zetten) Er lag om precies te zijn nog 1 DIK VET PLAK KAAS, 2 sneetjes brood waar het schimmel opliep en een héle bak vol met boter. Het was makkelijk kiezen, we namen niks.
Alle meiden kwamen naar ons hotel voor de meeting. Het was wat informatie over alle hotels en wat algemene regels. Rond 12 uur was dit klaar en hadden Lisa (mijn kamergenoot) en ik een meeting met onze manager. Een aardig man, hij noemt zich mijn nieuwe vader voor 5 maanden. (Ik ben dus in goede handen mam!!!) Alles wat hij vertelde was alleen niet erg leuk om te horen. Wat een regels!!!! Ik ben vaak gewaarschuwd, het is me vaak verteld maar dit slaat echt alles! De kamer regels zijn er al 23, die hebben we moeten ondertekenen met de tekst: “Ik zal me aan deze regels houden. Zo niet, word ik van het hotel verwijderd”. Verder mogen we, buiten werktijd, niet door gasten gezien worden. We moeten op onze kamer blijven of weer door die afschuwelijke ondergrondse doorgangen naar buiten. Onze kamer is wel mooi! Een luxe hotelkamer, niet al te groot maar prima te doen!
Na onze bespreking met onze nieuwe vader (a.k.a. de manager) zijn Lisa en ik boodschappen gaan doen. Tegenover ons hotel zit een supermarkt dus dat is top. Meteen een wereldstekker gekocht want de stopcontacten hebben hier 3 gaten… Niet over nagedacht thuis! Net zoals het een grote shock was dat ze hier aan de verkeerde kant van de weg rijden. Wist ik toch niet? Misschien had ik me toch wat beter moeten inlezen, hihi….
We zijn die avond om half 7 naar bed gegaan, hebben niet meer gekeken wat het avondeten was.

Dag 2, het beloofde een goede te worden! We werden wakker en ja hoor, ZON!!! We moesten ons om 9 uur meldde in uniform. Die hebben we trouwens ook ergens in onze ondergrondse gang gekregen. Voor mij is het uniform al wat groot maar Lisa is piepdun en zwemt er dus gewoon in! We kregen een rondleiding door het hotel. Persoonlijk vroeg ik me af waarom, wij mogen hier toch niet rondlopen buiten werktijd en verder dan het restaurant en de bar zullen we toch niet komen… Voor als jullie je dit ook afvragen, ik durfde het niet te vragen! We zouden ook al 2 uur meelopen maar opeens zei de assistent manager, jullie zijn vrij. Ik vroeg nog, de hele dag vrij? En ja hoor, we mochten gaan! Hup uniformen uit en op naar Paphos!! We zijn met nog 2 meiden gegaan die hier heel vlakbij ook in een hotel zitten. Een dagkaart voor de bus kost €2,- en dan kan je overal naartoe. Heerlijk in de zon op een terrasje gezeten en wat winkeltjes gekeken! 'S avonds zijn we uit geweest met z'n 7e, heel Paphos weet dat wij er zijn haha! En we waren meer dan welkom...

Vandaag een lekker rustig dagje. Heb morgen weer een meeting met de manager en hopen dan wat meer informatie te krijgen over werktijden etc!

Heb ik mijn eigen hotel nog geen internet dus weet niet wanneer ik weer een verhaal schrijf! Hoop dat mijn verhalen net zo leuk zijn om te lezen dan die van m'n zus hihi...

Kus uit Cyprus!!

  • 12 Februari 2012 - 18:02

    ZUS:

    Echt genieten dit verhaal Tir, je schrijft heel erg leuk! Dat personeels restaurant wen je vanzelf aan, over 3 maanden zie je de ranzigheid niet eens meer!

    Mandy en Nicole hebben vannacht in je bed geslapen na een avondje stappen! Hi hi

    Liefs x Mur

  • 12 Februari 2012 - 19:01

    Puff:

    Dude, wat nou ik schrijf niet leuk!! Super om te lezen hoor! Gedraag je wel een beetje, voor je het weet heb je een oude griek aan je broek hangen ... Stel je eens voor..

  • 13 Februari 2012 - 08:57

    Mama:

    Hoi Tirzie, heel leuk om te lezen, je kunt goed schrijven! Hier sneeuw en koud dus geniet van het lekkere weer enne succes met starten in het restaurant. Dikke kus Mama

  • 13 Februari 2012 - 11:00

    Pastoortjes:

    Hi Tir, wij hopen dat het Staff-restaurant meer wordt dan een plak kaas (zeker voor de muizen?), dat je maar lekker veel vrije uurtjes mag beleven (moet ook wel, als je je aan zoveel regels moet houden) en dat jij nog veel meer van deze verhalen gaat schrijven (als je internet hebt). Want het leest lekker weg, echt waar! Kus van ons.

  • 13 Februari 2012 - 11:09

    Tante Luus:

    Hoi lieve schat! Jouw verhalen/belevenissen zijn al net zo leuk om te lezen als die van onze twee andere nichten (Marith en Sabine)!! Het zit dus blijkbaar in de familie (net als dat reizen/stage lopen in en naar andere/verre oorden) Wat een ingewikkelde zin, maar goed je snapt het vast wel!! Het is toch wel lachen, gieren brullen dat je alleen al 23 kamer regels hebt en w.s. nog vele andere regels erbij krijgt, terwijl ze daar nog niet eens een redelijk fatsoenlijk ontbijt voor jullie kunnen neerzetten!! Schandalig!!!! Maar goed...dat zal wel wennen en met zo'n begin kan het vanaf nu alleen maar meevallen met alles. Wel super dat je een mooie kamer hebt! Nou lieverd, hou ons maar goed op de hoogte en maak er een leuke, gezellig tijd van daar!! Geniet ook maar heerlijk van het weertje daar, want hier is het vanmorgen begonnen met ijzelen/regenen, bah!! De sneeuw gaat nu veranderen in blubber en daarna w.s. verdwijnen en de Elfstedentocht is heeeeeel ver weg!! Ik zal vanavond de mannen thuis bijpraten over je eerste avonturen. Pim heeft je al gemist in de Schipper hoor afgelopen zaterdag!!! Het was heel rustig want er was een winterkriebels feest ofzo (dat hou ik allemaal niet meer bij)!! Dag moppie, veel plezier, succes en maak er wat van!!! Veel liefs, tante Luus XXX

  • 13 Februari 2012 - 11:18

    Paula:

    He Tirza!! Goed dat je al een 'beetje' geinstalleerd bent. Het komt mij zo bekend voor, toen ik in Engeland stage liep, moesten wij ook door alle ondergrondse gangen en mochten ook 'niet gezien' worden. Erg he?? En die regels zijn ze vast in het begin even streng mee, zodat je bang wordt haha.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen!!

    Liefs Paula

  • 13 Februari 2012 - 15:47

    Tirza Woltjes:

    Lieve allemaal!
    Wat een leuke reacties! Ik wilde ook nog foto's uploaden maar dat duurt echt heeeel erg lang dus dat gaat em niet worden. Op facebook upload ik wel foto's!!

    X

  • 13 Februari 2012 - 17:37

    Bali:

    Veel plezier! Schipper is nu al failliet. x

  • 13 Februari 2012 - 19:36

    Tante Hanneke:

    Lieve Tirza, wat een belevenissen binnen een paar dagen tijd. Gelukkig dat jullie een supermarkt vlakbij hebben, want dat eten is volgens mij om te "kokken". En wij zijn al van die zeurpieten.......
    Ik hoop in ieder geval dat je een hele fijne stagetijd krijgt! 't Is trouwens maar goed dat je vandaag niet bent vertrokken, bommelding Schiphol.
    Veel plezier en tot je volgende verhaal!

    Liefs van ons allemaal, tante Han

  • 16 Februari 2012 - 15:21

    Annick:

    Nou Tir dat klinkt al helemaal goed! (Uitgezonderd het staff-restaurant dan, maar daar heb je supermarkten voor toch? ;) ) Waarschijnlijk zal je wel helemaal poepiebruin terugkomen. Heel veel succes nog daar en geniet er maar van! Ik al ben benieuwd naar je volgende blog!

    X Annick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: