Me, Myself and I - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Me, Myself and I - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Me, Myself and I

Door: tirzacyprus

Blijf op de hoogte en volg Tirza

28 Februari 2012 | Cyprus, Paphos

Lieve allemaal,

Hier weer een update vanuit het, normaal gesproken, zonnige maar momenteel regenachtige Cyprus! De eerste 2 werkweken zitten erop en buiten werk om is er veel gebeurd..
Zoals jullie wel aan mijn titel kunnen zien, zit ik hier niet meer met mijn kamergenoot Lisa. Lisa is gisteravond vertrokken, terug naar Nederland. Ze heeft huismijtallergie en kon hier amper slapen. Ze kreeg medicijnen maar die werkte niet en is er besloten dat ze terug naar huis moet.. Ik besef het nog niet zo goed maar probeer het van de zonnige kant te zien! Aan elk nadeel zit natuurlijk ook een voordeel! Nu heb ik lekker een hotelkamer voor mezelf en iedereen is super lief voor me omdat ik hier nu alleen blijf!

Verder zitten mijn eerste 80 uur werk erop en ik kan je vertellen, het valt niet mee! Ik ben begonnen in het restaurant en ga over 2 maanden naar de bar! Mijn werktijden zijn meestal gespleten, dan werk ik ’s morgens 4 uur en ’s avonds 4 uur. Ik vind het heerlijk want dan heb je de hele dag vrij en kan je leuke dingen ondernemen. Het weer wordt steeds een beetje beter (al hoewel het nu regent) en we kunnen lekker in de zon terrassen! Mijn collega’s zijn heel aardig voor me en de gasten zijn heel erg geïnteresseerd. Het was leuk te zien hoe gasten je gaan herkennen na de eerste week en met heel veel vragen komen. Iedereen wil weten waar ik vandaan kom en wat ik hier doe. Mijn naam kunnen ze hier alleen niet uitspreken, de gasten niet, mijn collega’s niet en de manager niet. Zodra er iets geroepen word met een soort van T, bedoelen ze mij!
Na werk ben ik wel heel moe. Mijn voeten doen zeer en wil ik het liefst alleen nog maar SLAPEN! Het is niet erg moeilijk werk, maar ik moet 8 uur staan. Het is een lopend buffet dus ik hoef alleen maar lege borden op te halen en de tafels opnieuw op te dekken. Ik weet steeds beter wat er van me verwacht word en als je iets zoekt… Het is heel simpel! Niks heeft een vaste plaats en je moet maar gewoon alle kasten open trekken…. Hihi!

Buiten werk om spreek ik veel af met de meiden uit mijn klas. We hebben allemaal wel gespleten diensten dus zitten ’s middags vaak samen bij de Da Vinci pub! Het is vlak bij onze hotels en heeft gratis wifi dus kunnen we lekker internetten! We zijn inmiddels alweer wat vaker uit geweest en dat gaat er toch wat anders aan toe dan in Maarssen. Na elke stapavond, komen we thuis met een souvenir (lees: vishengel, duikbril, maskers en reserved bordjes). De Robin Hood is onze stamkroeg en ik geloof niet dat die over 5 maanden nog bestaat want elke stapavond nemen we iets mee wat een leuk aandenken kan zijn, haha!

Ik begin hier al aardig te wennen. Ik eet het eten uit het staff restaurant, heb mijn eerste was gedraaid, maak nieuwe contacten, doe boodschappen, vind de ondergrondse doorgangen geen probleem meer, heb inmiddels een Cypriotische bankrekening (dus als jullie geld over hebben….), weet welke bussen ik moet nemen naar de haven, lidl of Paphos, maak veel lol en heb het naar mijn zin!

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn eerste verhaal, mis me niet teveel in het koude kikkerlandje en hou me vooral op de hoogte over de laatste roddels etc!

Dikke kus, Tirza

  • 28 Februari 2012 - 17:06

    Anne:

    Hahaahhaha iets met een T! Wel leuk dat je zoveel mensen ontmoet man en ja lekker weer is ook niet verkeerd! ;D Ik spreek je snel weer met wilde verhalen, want ga vnaaf weer stappen haha. Mis je vrienddddd! Xxxxxxxx

  • 28 Februari 2012 - 17:06

    Anne:

    Hahaahhaha iets met een T! Wel leuk dat je zoveel mensen ontmoet man en ja lekker weer is ook niet verkeerd! ;D Ik spreek je snel weer met wilde verhalen, want ga vnaaf weer stappen haha. Mis je vrienddddd! Xxxxxxxx

  • 28 Februari 2012 - 17:14

    ZUS:

    Heerlijk verhaaltje weer!

    Nog een voordeel van alleen zijn: behalve souvenirs kan je nu ook knappe jongens meenemen na het stappen (grapje natuurlijk)

    Hou je taai zus! You can do this!

    Liefs, Mur!

    P.s ik hoop niet dat ik al die onbenullige vishengels in mijn koffer mee naar Nederland moet nemen?

  • 28 Februari 2012 - 17:45

    Mama:

    Wat ben je toch een bikkel!! Ik wil foto's!! En ja ik weet dat dat lang duurt, maar misschien eentje van jou in je hoteluniform?
    Dikke XXXXXX

  • 28 Februari 2012 - 18:22

    Mevrouw Puff:

    yoooo tirrie
    wel respect voor jouw hoor meid, wat pak je alles toch heerlijk positief aan! komt wel goed met jouw meid! verder ben ik stikjaloers, ik wil ook zon. ik loop hier elke dag te bibberen van de kou, het weer in Groningen lijkt altijd wel een tikkeltje erger dan in ons mooie Utrechtje <3

    Anyway i miss you :( misschien dat ik jouw wel even kom vergezellen in het mooie Cyprus...
    dikke zoen en snel weer evah skypah!
    xxxx

  • 28 Februari 2012 - 19:57

    Tante Luus & De Rest:

    Hoi lieve Tirzie, (we zijn toch wel heel benieuwd hoe ze jouw naam uitspreken daar) ! Wat heerlijk om weer een update van jou te krijgen, want de laatste dateerde van vrijdag 17 februari (mondeling van je moeder) en daarna zijn we op de skietjes gegaan, dus hartstikke leuk wat van je te horen! We hadden het nog over jou, want zoals je weet zijn we met het vliegtuig naar Oostenrijk gegaan en we werden in het vliegtuig verwend door hele leuke stewardessen die er super leuk uit zagen (vond ik tenminste). We zagen jou ook al in zo´n mooi uniform de boel regelen! Hartstikke goed dat je zo positief ingesteld bent hoor lieverd want je krijgt gelijk al een hoop voor je kiezen de eerste weken daar! Je kamergenoot die er alweer vandoor is...maar zoals we lezen heb je het allemaal goed opgepakt en begin je al aardig je draai te vinden!! Heel goed!! In dit kikkerlandje is het vies, miezerig weer...en dat na een heerlijke week in Oostenrijk! Wel even omschakelen hoor! Maar...je hoort ons niet klagen hoor, want we hebben heerlijk genoten en gaan nu gewoon hier weer aan de slag! (je ziet het, net zo positief ingesteld als jij, volgens mij zijn we familie)!! Je krijgt de groetjes van de hele familie (en Daphne) hier!! We leven met je mee hoor, dus hou ons op de hoogte! We willen ook wel foto´s zien, maar anders kunnen we ook via facebook kijken begrepen we van jou! We zullen eens even gaan kijken!! Nou lieve schat, heel veel succes daar, dat gaat helemaal lukken met jou!! Have fun en carpe diem!! Dikke knuffel van de hele familie De Vries, XXX

  • 28 Februari 2012 - 21:12

    Sanne:

    Wat een heerlijk verhaaltje voor het slapen gaan!
    Mis youu <3!

  • 01 Maart 2012 - 18:24

    Tante Hanneke:

    Lieve Tirza,

    Wat een belevenissen weer. Fabian & Jitske hebben uit de apres-ski kroeg ook souvenirs meegenomen, 8 bierpullen. Maar zij hebben deze gratis gekregen.
    We hebben nog de slappe lach gehad, omdat je vader regelrecht een berg in ging op z'n ski's. Afslagje gemist.
    Leuk om je in Oostenrijk nog te hebben gezien en gesproken.
    Geen voeten meer over, dat wil ik wel geloven. Is er geen plek waar je een heerlijke voetmassage kunt krijgen?
    Heel veel succes en (werk)plezier.

    Liefs van de Koersjes xxx

  • 05 Maart 2012 - 09:49

    Christof:

    Hey Tir!

    Wat een avontuur! Klinkt echt super leuk allemaal! Denk dat je leukste tijden nog wel zullen komen als het lekker weer word;) veel plezier, have fun!

    X

  • 05 Maart 2012 - 17:37

    Annelies:

    Hoi T,
    Wat leuk dat ik je nu kan volgen!
    En wat een prachtig weer op de foto bij de bushalte. Jammer dat het er nu regent. Maar altijd beter dan hier. En ik weet precies hoe het voelt hoor, werken in de horeca. Hoe zit het met de fooitjes van al die rijke bejaarde overwinteraars? Nou meis, ik blijf je volgen, geniet daar en lieve groet.

  • 05 Maart 2012 - 22:16

    Evelien:

    Hoi
    Ik kwam via Google op jouw Waarbenjij.nu-account en las dat je voor langere tijd in Cyprus bent. Misschien moet ik mezelf even voorstellen: mijn naam is Evelien en ik doe de opleiding journalistiek jaar 3 op de CHE in Ede. In Juni moet ik samen met drie klasgenootjes op Mediareis en wij hebben besloten om naar Cyprus te gaan. Ik hoopte dat jij mij misschien wat leuke tips en/of weetjes kon geven over Cyprus.
    Zoals: wat zijn de mooie plekken? Zijn er bepaalde dingen die heel erg spelen in de buurt waar jij zit? Een reactie kun je mailen naar cyprusmediareis@gmail.com

  • 08 Maart 2012 - 12:37

    Corine:

    Hoi Tirza,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Alleen jammer dat je daar nu alleen bent, maar goed ik begrijp dat je klasgenoten in de buurt zitten.
    Ik wens je nog een hele mooie tijd daar op Cyprus met mooi weer en leuke mensen om je heen !
    groetjes,
    Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: