Times flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Times flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Times flies when you’re having fun!

Door: tirzacyprus

Blijf op de hoogte en volg Tirza

21 April 2012 | Cyprus, Paphos

Oh oh oh!! Ik heb alweer veel te lang niks van me laten horen! Mijn excuses!

Inmiddels zijn we precies op de helft van de 5 maanden en zit mijn beoordelingsgesprek erop. Een lerares van school is een week naar Cyprus gekomen en we hebben met alle leerlingen samen gegeten en ze heeft de beoordelingsgesprekken afgenomen. Mijn manager was heel erg positief over me en heb bijna alleen maar goed gescoord. Hij was onder de indruk hoe goed ik me red in mijn eentje en hij was trots op de manier hoe ik contact maak met de collega’s. Hij had veel leuke verhalen over me gehoord.
Verder start ik maandag in de poolbar met werken. Mijn 2 maanden in het restaurant zitten erop en ik ga de rest van mijn stage in de bar werken. Ik heb er echt super veel zin in want ik heb het werk in het restaurant nu wel echt gezien! De manager zegt dat ik mijn hersens nu wat meer moet gaan gebruiken… Op hoop van zegen dat ik nog weet hoe je hersens gebruikt want die hebben 2 maanden uitgestaan hihi. Mijn werktijden in de bar worden ook niet meer 2x 4 uur maar gewoon 8 uur achter elkaar. Ik ga waarschijnlijk elke dag van 14:30 tot 23:00 werken.
Ik liep nog altijd gewoon in mijn eigen zwarte broek van de H&M op werk maar dat is inmiddels veranderd. Ik loop inmiddels in een werkrok van het hotel en heb daar zelf –behoorlijk uit de mode- schoenen bij gekocht. Inmiddels heb ik dit ook nog eens uitgebreid met korte huiskleurige sokjes die nét boven m’n schoen uitkomen. Had al bijna een maand last van 1 voet maar sinds ik deze schoenen heb, hemels! Kan mij wat schelen hoe ik eruit zie, hihi!

3 meiden uit m’n klas zijn naar een andere plaats, Limassol, vertrokken. Ze zouden eigenlijk vanaf het begin daar zitten maar omdat er bijna geen gasten waren moesten ze een tijdje werken in Paphos. Ze zijn helaas nu al 3 weken vertrokken maar al 2 keer teruggekomen om een avondje met ons te feesten en een gezellig dagje te hebben! Want missen doen we elkaar zeker!

In Cyprus zit niet overal tempo achter dus, na 2 maanden werk, werd ik afgelopen week getest of ik misschien een besmettelijke bacterie heb. En hoe je in Nederland in een potje plast, moet je hier in een potje poepen. Ik zal verder niet in detail treden maar dát is stipt op 1 het vieste wat ik ooit heb gedaan! Dus, met een auto vol collega’s (en potjes poep) op naar het ziekenhuis! Komen we daar aan, moet er ook bloed geprikt en foto’s gemaakt worden. Op zich allemaal geen probleem, het is alleen jammer dat ik nu met een hele paarse arm loop (voor meer informatie, zie facebook) en ik mensen zie denken, wat zal dat meisje hebben gedaan met haar arm!?

Omdat het seizoen zo ongeveer is begonnen (de eerste duik in zee is genomen en elke dag op het strand liggen nu de prioriteit is), vliegen er nieuwe collega’s binnen. Elke keer stap ik met volle moed op ze af en vraag waar ze vandaan komen, en elke keer word ik teleurgesteld als ze zeggen dat ze uit Bulgarije komen. Het is zeker niet dat ik verwacht dat ze zeggen dat ze uit Nederland komen maar iemand die ook géén Bulgaars verstaat is ook wel eens lekker… Ik had van alles verwacht van deze stage maar dat er zoveel Bulgaren zouden zijn, nee. Wel een voordeel voor mij dat er nieuwe collega’s komen want nu ben ik niet meer het groentje. Opeens kan ik ook alles helemaal goed en mag ik het zelfs de nieuwe mensen uitleggen terwijl ik een week geleden nog werd achtervolgt hoe slecht ik het wel niet had gedaan. Zo werkt dat dus hier….

Ik zeurde in mijn vorige verhaal wel dat ik mijn Engels hier niet kan verbeteren, maar daar moet ik even op terugkomen! Hoe vaak mensen wel niet aan me vragen of ik uit Engeland kom en hoe trots is dan wel niet antwoord NEE! “Oh darling, you’re English is very good!” hahaha, ik kan naar huis vertrekken want mijn belangrijkste leerdoel is behaald!!! Laatst kwam er zelfs een vrouw naar me toe of ze op een briefje moest schrijven dat ik helemaal geknipt ben voor het vak stewardess. Zodat ik dat ook mijn lerares kon laten zien… ‘’Want zij zag meteen dat dat echt iets voor me is!” Hoe lief is dat!?

Pasen werd hier een weekje later gevierd dan in Nederland dus ik heb 2 keer mijn paasontbijt moeten missen. De keer dat ze het in Nederland vierde én de keer dat het hier gevierd werd! Pasen is hier best wel een groot ding en daarom was er ook best wel wat stress op werk "want er kwamen wel 50 Cyprioten soep eten uit de kerk!"

Verder zal ik graag in dit verhaal zetten dat ik al wat van het land heb gezien, maar dan zal ik liegen. Ik wil heel graag wat ondernemen maar het gaat allemaal gewoon wat lastig met vrij regelen met alle meiden tegelijk. Gelukkig komen papa en mama 1 mei hierheen en kan ik lekker met hun dingen ondernemen (of jullie nou willen of niet…) dus ik beloof, mijn volgende verhaal gaat over het land!

Ik kijk alweer uit naar jullie reactie en hoop, ook deze keer weer, dat ik een leuk verhaal heb geschreven!

Kus vanuit het zonnige Cyprus!


  • 21 April 2012 - 12:12

    ZUS:

    He sister!

    Mis ik niet een HEEEL belangrijk stuk in dit verhaal? Hi hi.

    Kusjes x

  • 21 April 2012 - 12:18

    Anne:

    Hahaha wat een geweldig verhaal weer tir! Je arm zag er idd mooi paars uit, maar wij (je weet wel je vrienden die niet uit bulgarije komen :D) hebben je door hoor.. Niks bloedprikken.. Haha. Je bent wel al een echte pro man met je uit de mode schoenen. Ben nu al benieuwd naar alle nieuwe en spannende barvrouw verhalen! Ik zal je na mijn studiereis weer een mail sturen :) veel succes met je nieuwe barvrouw bestaan! Kussss

  • 21 April 2012 - 12:58

    Tante Luus:

    Hoi lieve schat!! Gisteren toevallig met je moeder erover gehad dat het weer hoog tijd werd voor een "waarbenjijnu-verhaaltje" van jouw kant!!! En wat zien we vandaag...een heerlijk uitgebreid verslag!! (inmiddels had ik je ook al even via facebook gesproken!) Ontzettend leuk om je vehaal te lezen en ondanks dat je nog niet "cultureel" bent bezig geweest heb je toch al heel wat beleefd zo te lezen! En de belangrijkste zaken: je spreekt toch ENGELS (en hoe?? blijkbaar heel goed!) je bent dus heel geschikt voor je opleiding en je doet een hoop mensenkennis op!! Een goede beoordeling! Wat wil je nog meer?!! We hadden het wel eens willen zien: een auto vol meiden met een potje poep!! Gatver!!! Wanneer krijg je de uitslag?! Over 6 maanden ofzo? Of zullen ze daar wel wat sneller mee zijn?! haha!! Lekker "manjana, manjana"!! Klinkt trouwens wel leuk: werken bij de poolbar!! Gezellig he dat papa en mama komen?! En daarna nog je zus en Kevin!! Daarna zit het er alweer op!! Inderdaad: de tijd vliegt! Marith maakt mij trouwens wel heel nieuwsgierig hoor!!! Nou lieve schat: hier alles goed! Wel koud en regenachtig!! Hopelijk dat het richting Koninginnedag wat beter wordt! Met de familie hier alles prima zijn gangetje! Misschien dat we elkaar nog via facebook spreken! Enne...maak nog even een foto in uniform!! Heel veel succes met alles! Maak er nog een leuke tijd van!! En alvast veel plezier met paps en mams toegewenst van ons allemaal, ome Paul, tante Luus, Tom en Daphne, Pim en Rob XXX

  • 21 April 2012 - 13:11

    Fauve:

    hahahah tir gieren van het lachen weer, volgens mij pakt madam elke ervaring die ze pakken kan!

  • 21 April 2012 - 14:37

    Mama:

    Dag lieve Tirrie,
    Eindelijk weer een lekker lang verhaal daar waren we hier allemaal aan toe! Ben zo blij dat het eindelijk beter gaat met die voet van je. Kan niet wachten, nog 10 dagen en dan zijn we er, hoor. Ik ga maar wel vast een beetje cultuur voorbereiden want dat zal er begrijp ik van moeten komen ( en ik wilde nog wel een week op een bedje in de zon niks doen, hi hi ). Hier zijn we druk in de weer met de mitella van je broer en het speuren naar leuke spullen voor weinig voor je zus. Wist je trouwens al dat Ditmar je bed gekaapt heeft, vanaf dag1 al! Dag missie, hou je goed en dikke kus ook van Papa,
    Mama

  • 21 April 2012 - 14:41

    Mama:

    Missie is natuurlijk meissie. En time flies when you're having fun, maar ook hier vliegen de weken om. XXX

  • 21 April 2012 - 17:15

    Oma En Opa Woltjes.:

    Lieve Tirza,
    Heel fijn om weer wat van je te horen!Dat is inderdaad al weer een tijdje geleden!Geweldig om te horen,dat het met je voet wat beter gaat.We begonnen ons al een beetje zorgen te maken.
    Vanmorgen hebben we je moeder nog even aan de lijn gehad en vanmiddag je vader bij Desto ontmoet!Desto heeft met 4-0 gewonnen.
    Ook hebben we gehoord,dat het met Ditmar weer de goede kant opgaat!
    Ik ben heel trots om te horen.dat het met Engels zo goed gaat.Misschien ga je binnenkort nog dromen in het Engels.Dat is trouwens de hoogste vorm van taalbeheersing!!
    Van harte hopen we,dat je de tweede periode van je stage ook goed doorkomt!
    Geniet met "Volle Teugen ",maar drink "Met Mate ".
    Heerlijk,dat je dit in je jonge leven allemaal mag meemaken.
    De beste wensen en veel liefs van Oma,Opa en Tante Chrisje.

  • 21 April 2012 - 19:57

    Tante Han:

    Lieve Tirza, ontzettend leuk weer om je belevenissen te lezen! Behalve natuurlijk dat "poep" verhaal, wat een toestand. En heerlijk dat papa en mama komen. Geniet ervan, want de tijd vliegt. Voor ons breken er ook allemaal korte weken aan met de nodige vrije dagen.
    Veel liefs uit een regenachtig De Meern, Fabian, Jitske, Sabine, ome Henk en tante Han

  • 22 April 2012 - 11:35

    Maxime Barends:

    TIR IK MIS JE :( IK HAD JE GISTERAVOND ECHT WILLEN ZIEN MAATJE! ZIE JE SOOOON! KOM JE BIJ ME LOGEREN? LOVE YOUUUU XXXXXXXXXXXX ook een kus van melis die zit tegenover me maar die zit in een skype gesprek met der moeder over hoe super leuk limassol is.. not. xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: