#NOOITMEERNAARHUIS - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu #NOOITMEERNAARHUIS - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

#NOOITMEERNAARHUIS

Door: tirzacyprus

Blijf op de hoogte en volg Tirza

18 Maart 2012 | Cyprus, Paphos

Ik denk dat mijn titel al genoeg zegt…. Ik kom nooit meer naar huis! (grapje mama) De meiden en ik hebben een motto: we zijn maar 1 keer op Cyprus! Als we een beslissing moeten maken tussen bijvoorbeeld, ga ik wel mee stappen of niet?, drink ik wel dit drankje of niet?, kus ik deze man wel of niet?, dan is de keuze snel gemaakt: Natuurlijk ga ik mee, natuurlijk drink ik dit drankje en natuurlijk kus ik deze man (niet van toepassing op mij uiteraard)! We zijn maar 1 keer op Cyprus!!

Na het vertrek van Lisa, heb ik me nog geen moment alleen gevoeld. Er wordt 6x per dag aan de deur geklopt en ik krijg uitnodigingen om naar de staff-room (huis vol Bulgaren en Roemenen die hier werken) te komen! Inmiddels slapen de 5 meiden uit het andere hotel ook in mijn hotel. Hun hotel zit vol dus ik heb ook weer een roommate voor 2 weekjes! Het is super gezellig, we zitten op de begaande grond dus we kunnen via de achterdeuren bij elkaar naar binnen! Het komt allemaal heel goed uit want ik ga in het hotel goed om met 2 Bulgaren en 1 Roemeen en die zijn nu precies voor 2 weekjes naar huis.

Verder zijn de werkdagen hier allemaal hetzelfde. Ik werk ’s morgens van 8:00 tot 12:00 en ’s avonds van 18:00 tot 22:30. Het restaurant is in allemaal stukken verdeeld en die stukken noemen we stations. Inmiddels ben ik in de morgen al hoofd van station 1… ik ben namelijk ook het enige lid van station 1 (hihi). Tussen mijn 2 diensten in doe ik meestal een middagdutje, boodschappen, terrasje zitten of iets in die richting! De fooitjes vliegen binnen, heb al 3x €10,- gehad en 1x €5,- “omdat ik zo hard en goed werk”. Het is super leuk om contact met de gasten te maken en ze elke ochtend en avond weer te zien. Buiten de fooitjes en het contact om, word ik niet erg gelukkig van dit werk. Ik dek per dag denk ik zo’n 900 tafels, maak 20x per dag hetzelfde tafeltje schoon, hang omgekeerd in een vriezer om hem schoon te maken en maak het hele buffet schoon. De tafel dekken en mijn kamer schoon maken thuis is al teveel gevraagd en hier doe ik het een paar keer per dag! Ongelofelijk…. Ik probeer er natuurlijk wel het beste van te maken en door mijn gescheiden diensten is dat ook best te doen! Gelukkig ga ik binnenkort wel richting de bar, hopen dat dat beter bevalt!

Ik kwam hier om mijn Engels te verbeteren, maar op werk gaat dat zeker niet lukken! De voertaal in de ondergrondse doorgangen is Bulgaars en Engels spreken hebben ze nog nooit van gehoord. Laatst riep een collega die hier al 25 jaar werkt (dus je zou verwachten dat zij al wat ervaring heeft) naar me, “clean the customers!!!”. Ik begon keihard te lachen en probeerde uit te leggen dat ze dus nu tegen me zei dat ik de gasten moest schoonmaken… Ze begreep er zelf vrij weinig van en ik was dus ook zeker niet van plan om zoiets serieus te nemen. Hoe kun je zo onaardig tegen me doen als je niet eens kan uitleggen dat ik de tafels van de gasten moet schoonmaken?! Het is wel erg lastig dat bijna niemand goed kan uitleggen wat er gedaan moet worden maar met handen –en voetenwerk komen we er ook vaak wel! Het is heel duidelijk te zien dat ik nu in een andere cultuur leef. Als ik tafels dek en zie dat een mes of vork niet helemaal schoon is, breng ik het het liefst terug naar de keuken. Nou, één keer gedaan en meteen te horen gekregen dat dát dus niet de bedoeling was. “Alleen de tafel van de manager moet topschoon zijn”.. Eerst vond ik het heel erg om dan toch dat vieze bordje of bestek op de tafel te leggen maar inmiddels zie ik al bijna niet meer dat het nog vies is. Het went allemaal heel snel gelukkig!

Als we een dag vrij hebben (of de volgende dag niet vrij hebben…) gaan we die avond ervoor meestal stappen. We hebben onze stamkroeg Robin Hood en gaan daarna door naar een discotheek. De barman weet precies wat we willen drinken en ik heb voor alle meiden een Robin Hood shirt geregeld dus we hebben weer een souvenir binnen! Tijdens het uitgaan komen we altijd mensen van school tegen die hier ook zitten en maken we veel nieuwe contacten, want opvallen doen we zeker…

De eerste 5 weken zitten er al op en van heimwee heb ik nog nooit gehoord!
Tuurlijk mis ik mijn eigen bedje, bloemkool met appelmoes, gewoon Nederlands sprekende mensen, kleren die na de was wél schoon zijn én pap en mam (ja mur en dit, jullie ook… en ja meiden, jullie ook) wel is maar wat zijn nou 5 maanden op een mensenleven?! De tijd vliegt voorbij en de meiden en ik genieten er vol van!

Hoop dat ik weer een beetje een leuk leesbaar verhaal heb geschreven en reacties zijn zeker welkom want dat is heeel erg leuk om te lezen!!

Dikke kus van Titsssssa,Teresa,Tarasa, Tagare maar voor jullie natuurlijk gewoon Tirza!

  • 18 Maart 2012 - 19:02

    ZUS:

    Super verhaaltje weer zussie!!!
    En dat jij niet aan het zoenen bent met alles wat los en vast zit dat geloof ik natuurlijk niet!

  • 18 Maart 2012 - 19:41

    Anne :

    Super leuk tir! Momenteel ben ik op td, maar voor jou neem ik altijd de tijd. Geweldig dat je dus al een soort schip hebt gevonden haha. Zo te horen ben je ook echt een top werknemer (ik had niet anders verwacht). Ik mis je en morgen skypen he! Kussssss

  • 18 Maart 2012 - 20:40

    Puff:

    to to to to matenplukkers!!!!!

    dag vriendje.. ik ben huilend van de hockeyclub thuisgekomen omdat jij er niet bij was.. grapjes zijn minder grappig, er floten minder vogels, het bier proefte toch net iets minder, de zon scheen niet even fel..

    Kom nou teruhug! jij zegt wel wat zijn 5 maanden op een mensenleven, nou heel lang hoor :(

    wel leuk verhaaltje weer ouwe, ben blij dat je het zo leuk hebt, maar je mag het niet te leuk krijgen want je moet nog wel terug komen!!! Ik ben zelf druk aan het orienteren weer voor studies, vorige week een open dagje gehad van journalistiek en volgende week ga ik naar de tio. dus meid ik ga je op de hoogte houden, snel weer even komen skypen!

    I MISS YOU KUSJES KUSJES xxxxxxxx

  • 18 Maart 2012 - 20:52

    Corine:

    Hoi Tirza,
    Leuk joh dat je het zo naar je zin hebt.
    Het werk is dan misschien iets minder, maar de gezelligheid met de anderen is zeker zo belangrijk.
    Heb je al iets van Cyprus gezien? Of alleen het hotel?
    De bazaropbrengst??? Laat ik aan je moeder over. Veel plezier!!

    groetjes,
    Corine

  • 18 Maart 2012 - 21:03

    Tante Lu And Family:

    Hoi lieve schat, wat super leuk wat van je te horen...had het er toevallig met je zus over dit (bazar) weekend. Maar...je neven houden ons ook wel op de hoogte hoor schat, want dat lezen ze via facebook? of twitter? Van de week hoorde ik iets van "eens maar nooit weer" dus wij dachten: die wil heeeel snel terug naar huis!! Lezen we nu: (verrassend) boven je verhaal: nooit meer naar huis, haha!! Dan zal dat twittertje wel over iets anders zijn gegaan...!!?!! Je verhaal was weer erg leuk om te lezen hoor!! Zo zie je maar...jullie kunnen het allemaal wel!! (schoonmaken, opruimen etc.) Als het maar niet thuis is!! Maar echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Gezellig dat je nu gezelschap in je hotel hebt. Dat die andere hotels bommetje vol zitten?!! Niet te geloven!! Wat voor mensen zitten daar dan allemaal?!! We zijn heel benieuwd!! Hier alles goed...na een vermoeiend maar heel gezellig bazar weekend!! Het is allemaal weer heel goed verlopen, maar we hebben je aanwezigheid natuurlijk wel gemist! Echt hoor!!! En het Schippertje mist jou ook!! Maar wat je zegt...de tijd vliegt en voor je het weet is het weer voorbij!! Nou, verder hebben we geloof ik niet heel veel te melden...het leven gaat hier gewoon door, je kent het wel!! Nog heel veel plezier toegewenst daar, geniet er maar volop van enne...je bent inderdaad maar 1 keer op Cyprus (op deze manier dan of is het geen plek waar je nog eens terug wilt komen?!) Dag lieverd, keep contact!! Veel liefs en een dikke kus, tante Luus en alle mannen en ook de groetjes van Daphne!! Enjoy your stay!!!!

  • 18 Maart 2012 - 21:53

    Zio Genk:

    Goed dat je het zo naar je zin hebt. Kijk uit voor Roemenen en Bulgaren want die zijn niet echt betrouwbaar. Kies maar gewoon voor een kaaskop!!!!
    Lekker dat het goed bevalt en je studie en lol combineert, geniet vooral want voor je het weet zit je weer vast aan regeltjes. Saluti en dikke zoen!!!

  • 18 Maart 2012 - 22:04

    Zio Genk:

    Who the puff is fuck of is het who the fuck is puff. Weet het ff niet, maar dat verhaal kostte me wel 2 pakjes tempo zakdoekjes tranuhtrekkur, maar wel leuk om zo over en weer te schrijven. Hé Puff succes met je studiekeuze, je kan altijd nog profvoetballer worden.

    Salutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 18 Maart 2012 - 22:25

    Anne W.:

    aaaah super tir, snel weer skype.

    geniet ervan maar dat komt goed lees ik.
    kusss

  • 19 Maart 2012 - 12:49

    Simone:

    Ahhh leuk verhaaltje weer tirr!
    We missen je wel hoor hier in Maarssen. Schip is ook zo rustig opeens zonder jouw gelach hihi. O en er zijn zoveel helden voorbij gelopen, maar niemand schreeuwde toe; wat een heelddd.
    Have fun chicka,
    Kusjesss

  • 19 Maart 2012 - 18:44

    Oma En Opa Woltjes.:

    LieveTirza,
    Voor het eerst een reisverslag van jou ontvangen!Je beleeft daar wel wat!Wat een spannend verhaal!Ook jij hebt "Schrijverstalent."
    In het vliegtuig naar en vanuit Zuid-Afrika hebben we gezien en ervaren,wat je t.z.t.echt gaat doen!
    Ook hebben we enkele stewardessen van de KLM gesproken en met trots verteld,dat je ook in opleiding bent.
    Probeer,behalve leuke dingen,ook zoveel mogelijk praktijkervaring op te doen.want ervaring is nu eenmaal niet te koop!!
    Denk ook aan het spreken in het Engels,want dat heb je heel hard nodig!
    We wensen je "All the best" op Cyprus.Don,t worry,keep smiling!
    Liefs van Oma en Opa Woltjes.

  • 19 Maart 2012 - 20:31

    Tante Hanneke:

    Lieve Tirza,
    Weer heerlijk om te lezen en je hebt helemaal gelijk, GENIET!
    Nog van harte met papa, mama en Marith.
    Heel veel succes met alle klussen en het onderhouden van de diverse contacten m.b.v. 't nodige handen- en voetenwerk!
    Liefs, tante Han

  • 20 Maart 2012 - 11:27

    Oma Alberts:

    Hallo lieverd, wat hebben opa en ik genoten van je verslag en wat fijn dat het zo goed gaat . Zo zie je maar leek het in het begin niet zo aanlokkelijk om samen met Lisa te zijn, het ten gunste van jou is uitgepakt. Wij zijn daar voor jou heel blij om.
    1 April gaan we met de familie brunchen (of weet je dat al) jammer dat jij ontbreekt maar jij komt niets tekort zal je zien. Lieverd hou je haaks en vooral pas goed op jezelf;
    een dikke pakkerd van opa en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: