Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Tirza Woltjes - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: tirzacyprus

Blijf op de hoogte en volg Tirza

28 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

Lieve allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn computer dus vandaar een beetje een te laat verhaal maar ik hoop dat dat de pret niet mag drukken!

Papa en mama zijn hier langs geweest en het was echt een hele leuke week. Ik kreeg, zonder te vragen, van mijn manager 5 dagen vrij dus ik had ook een beetje vakantie! Was natuurlijk helemaal leuk om ze weer te zien! Ben een week lang weer lekker in de watten gelegd! We hebben een dagtrip naar het “bath from Aphrodite” gemaakt. Het was een trip langs wat oude dorpjes, een klooster en natuurlijk het bath from Aphrodite. De rest van de week lekker aan het strand gelegen! Ik ben er nu nog stiekem van aan het nagenieten met mijn, van papa en mama gekregen, broodrooster, potten pindakaas en hagelslag!

Inmiddels werk ik, alweer 1.5 maand, in de bar. De planning was dat ik in de poolbar zou gaan werken maar dat is niet het geval. Ik werk gewoon in de bar in het hotel en als het nodig is help ik een paar uurtjes in de poolbar of beachbar. Dit werk bevalt me goed en de collega’s zijn super leuk! (En praten onderling Engels en geen Bulgaars..yes!) Nu moet ik toegeven dat ik niet erg goed ben in het lopen met een dienblad vol met lekkere cocktails. Ik heb laatst een drankje over een man heen gegooid, en raad eens?! €5,- fooi, haha! Ook de werktijden bevallen me goed. Ik begin in de middag en werk dan tot eind van de avond. Lekker uitslapen en rustig aandoen voordat ik naar werk ga, heerlijk! Het wordt steeds drukker in het hotel en dat betekend ook steeds meer Nederlanders. Ze zijn nog steeds op 2 handen te tellen, hoor… Maar beter iets dan niets! Het werk is wel nog steeds zwaar. Heb nog vaak last van mijn voeten en heb inmiddels nog maar 1 dag vrij per week dus dat betekend dat ik soms wel 10 dagen achter elkaar werk voordat ik weer een dag vrij heb. Maar ik zeg maar zo, zolang ik nog elke dag mijn uren maak… zal ik het wel overleven!!

Omdat het steeds drukker word, ben ik in 1.5 week al 3x verhuisd. Eerst moest ik naar een ander hotel verhuizen voor 4 dagen. Mocht daar uiteindelijk langer blijven, omdat er 4 mensen van mijn school wonen dus dat was wel erg gezellig, maar moest bij dag 5 toch per direct terugverhuizen. Na 2 dagen in een kamer in mijn eigen hotel, werd ik een uur voor dat ik moest werken gebeld, per direct verhuizen naar een andere kamer! Alles in mijn koffer geduwd en verhuizen maar! Zit nu wel in de kamer waar ik al mijn hele stage zit… dus lekker vertrouwd! Ze zeggen dat ik nu hier blijf tot het eind van mijn stage, ik moet het nog maar zien!

Ik vond het altijd maar belachelijk als ik die andere meiden afstreepkalenders zag maken en zag uitrekenen hoeveel uur ze nog moesten werken maar ik moet zeggen, dat doe ik nu zelf ook! Het is een beetje genoeg geweest hier en heb erg veel zin om naar huis te gaan. Heb geen last van heimwee maar de manier hoe alles hier gaat komt nu ongeveer wel mijn strot uit! Ik moet nog 189 uur maken en dat zou betekenen dat ik 27 of 28 juni klaar ben met werk. Ik sta dus over een maand weer op de Nederlandse bodem!! Ik zou zeggen...het aftellen is begonnen! Heb erg veel zin dat Marith en Kevin langskomen en ik ben ook nog jarig dus verwacht dat deze maand voorbij gaat vliegen!

Voor de mensen die papa en mama iets hebben meegegeven, super bedankt!! De kaartjes staan op mijn bureau uitgestald, ik zit me dik te eten aan drop en heb de Nederlandse tijdschriften al 3 keer uitgelezen! En natuurlijk ook bedankt Opa en Oma Woltjes en de Familie Koers, heb jullie kaartjes ontvangen! Eindelijk post, helemaal leuk!!

Ik kijk uit naar jullie reacties en ik zou zeggen, tot snel! Kus vanuit Cyprus!

  • 28 Mei 2012 - 08:43

    Susan:

    Anders neem je geen dagen meer vrij, ben je nog eerder thuis :D
    haha kan niet wachten tot je er weer bent schat!!

  • 28 Mei 2012 - 08:46

    Marith:

    Wij hebben ook heel veel zin om langs te komen! Leuk verhaal weer sis! Ik moet nu snel weer verder met klussen. Je gaat het niet geloven hoe mooi ons huis is als je thuis komt! Liefs en TOT SNEL X

  • 29 Mei 2012 - 08:35

    Tante Lu:

    Hoi schatje, super leuk om weer helemaal up-to-date te zijn! (voor zover we dat nog niet waren) Kan me voorstellen dat je er wel helemaal klaar mee bent en weer zin hebt om terug te komen...zal heerlijk zijn om je weer te zien hoor! Succes met de laatste periode en inderdaad is het super leuk dat Kevin en Marith ook nog langskomen en er met je verjaardag zijn! Troost je...ik ga ook weer heeeel gauw aan het werk, want het is super druk!! Liefs en een dikke kus, tante Lu en de rest XXX

  • 29 Mei 2012 - 19:10

    Corine:

    Hoi Tirza,

    Leuk verslag heb je weer geschreven.
    Fijn dat je betere werktijden hebt en ook wat leuker werk. Examens zijn hier voorbij.
    Jasper vreest het ergste, wie weet ook een her, maar is wel geslaagd voor zijn rijbewijs. Is ook leuk.
    Nou, hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je. Maar nog een leuk vooruitzicht dat Marith en Kevin komen. En alvast een hele gezellige verjaardag toegewenst he!
    groetjes, Corine

  • 29 Mei 2012 - 21:28

    Tante Hanneke:

    Lieve Tirza,
    Ik heb wel bewondering voor jou en dan ook nog al dat verhuizen.....
    Fijn dat de post is aangekomen.
    Weet je nog dat we ooit in Flachau een enorm dienblad vol zagen schuiven?
    Donderdagavond ga ik lekker aan de schoonmaak bij je zus en voor je 't weet staat zij met Kevin bij jou op de stoep.
    Namens ons allemaal heel veel succes met de laatste reeks werkuren en voor je 't weet staat het welkomsclubje weer op Schiphol.
    Veel plezier ook met Marith en Kevin.
    Liefs Fabian, Jitske, Sabine, ome Henk en tante Han

  • 31 Mei 2012 - 08:47

    Mama:

    Dag meisje!
    Een foto erbij, top! Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat we bij je waren, maar Papa en ik hebben er van genoten. Ik vind het ook eigenlijk wel mooi geweest nu, tijd dat je weer naar huis komt. Hier vliegt de tijd voorbij, druk op het werk en met klussen op de Kruisdwarsstraat, dus voor we het weten sta je op de stoep. Dag dapper meisje, hou nog even vol en neem het ervan! Dikke doei
    Mama

  • 31 Mei 2012 - 09:30

    Oma En Opa Woltjes.:

    Lieve Tirza,
    Hartelijk dank voor je leuke reisverslag en bijbehorend fotomateriaal!
    We zijn heel blij,dat onze kaart uit Luxemburg is aangekomen!Inmiddels zijn we weer thuis en kijken uit naar je terugkeer naar Holland.Zet nog maar even de bloemetjes buiten,want voordat je het weet, ben je weer terug in ons "Kikkerlandje".
    De beste wensen en veel liefs van Oma en Opa Woltjes (en ook van Tante Chrisje,die a.s.zaterdag jarig is).

  • 03 Juni 2012 - 22:15

    Shannon:

    Leuk verhaal zeg!! Wel zwaar mattie!! Echt respect hoe je het allemaal opvat!! Hou mog ff vol en genoet ervan!

    Missyou!!!!!
    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Tirza

Actief sinds 29 Dec. 2011
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

Backpacken!

09 Februari 2012 - 01 Juli 2012

5 maanden Cyprus!

Landen bezocht: